Home » FAQ pagina
Alle prijzen die op onze website staan zijn inclusief 21% BTW.
Op al onze producten en diensten wordt het 21% BTW percentage toegepast.
Yes! Op de offerte en factuur wordt de toegepaste BTW altijd netjes voor je gespecificeerd. Zo weet je dus precies hoeveel BTW er gerekend wordt op je bestelling.
Nee, de prijzen op de website zijn enkel de vierkante meter (m²) prijzen. Wel kun je vrijblijvend een offerte aanvragen op de product pagina van de vloeren.
Nee! Dat gaat dus niet gebeuren. Wij houden ons netjes aan de regels.
Op elke product pagina vind je een knop met een bestelhulp. Hiermee hebben wij geprobeerd om het voor jou zo makkelijk mogelijk te maken. Kom je er niet uit? Neem gerust contact met ons op 06 365 101 16.
Bij het online bestellen, krijg je in de laatste bestelstap een bezorgagenda te zien. Je kunt hier zelf aangeven op welke dag je graag je bestelling in ontvangst wilt nemen. De gewenste leverdatum is voor 95% zeker. Wij nemen altijd binnen één werkdag contact met je op om de gewenste leverdatum nog definitief te bevestigen. Is je bestelling boven de €500,-? Dan word jou bestelling gratis bezorgd.
Natuurlijk kan dat! Je kunt de bestelling plaatsen en ons aangeven dat je het over een tijdje pas nodig hebt. Wij zullen je dan vragen om een aanbetaling. Hierdoor is jou vloer gegarandeerd beschikbaar om het moment dat je hem wilt ontvangen! Bestel je online? Geef dan je gewenste leverdatum aan in ons bezorgagenda in de laatste bestelstap.
Dat kan altijd! Nou ja, bijna altijd dan. Wil je je bestelling aanpassen? Dan ontvangen wij graag per mail wat je aangepast wilt hebben. Wil je het liever telefonisch bespreken? Geen probleem! Wel vragen we je altijd om dit nog even per mail te bevestigen. Dan is het voor iedereen duidelijk en kunnen we fouten voorkomen.
Dat is super! Je ontvangt van ons automatisch een bestelbevestiging per mail samen met alle belangrijke informatie over je bestelling. Wij nemen altijd binnen één werkdag contact met je op om alles nog definitief te bevestigen, ook de leverdatum.
Natuurlijk kan dat! Doorgaans kunnen wij je nieuwe vloer binnen 2 tot 4 weken leggen. Voor het afnemen van een legservice vragen wij je om telefonisch contact met ons op te nemen. Wellicht goed om te weten, je krijgt op onze legdiensten ook nog 2 jaar leggarantie!
Dat kan! Hoe? Op elke product pagina vind je de knop ”gratis kleurstaal aanvragen”. Vul een aantal gegevens in en verstuur je aanvraag. Hebben we de kleurstalen op voorraad? Dan ontvang je ze doorgaans binnen 2 werkdagen. En anders zeker binnen één week!
Je kunt maximaal 3 verschillende kleurstalen aanvragen. Dit heeft onder andere te maken met de totale dikte van het verpakkingsmateriaal én het moet natuurlijk ook door je brievenbus passen. We sturen ze namelijk op als brievenbuspakketjes. Super fijn om niet de hele dag thuis te hoeven wachten!
De kleurstalen sturen wij kosteloos op. Je hoeft hier niet voor te betalen.
Simpel! Ga naar de product pagina van de vloer waar je graag een offerte voor wilt hebben. Klik op ”gratis offerte aanvragen” en geef antwoord op een paar korte vragen. Hierdoor kunnen wij je advies op maat geven, over bijvoorbeeld de juiste ondervloer en plinten. Vul daarna je persoonlijke gegevens in en wij sturen je binnen één werkdag een offerte, geheel op maat! 😃
Dat kan natuurlijk altijd voorkomen en dat is uiteraard geen probleem! Stuur ons een mail met daarin je offerte of offertenummer, en laat ons weten wat je graag aangepast wilt hebben. Dan regelen we dat voor je!
Ja hoor, dat kan! Wij begrijpen dat de oplevering van je woning wel eens kan vertragen. Of dat er andere factoren zijn waardoor je wat meer tijd nodig hebt om te beslissen. Dat is dus geen probleem! Laat het ons weten als je offerte bijna afloopt, dan kunnen we de offerte vast nog wel voor je verlengen! 😉
Dus we mogen weer iemand blij maken met een nieuwe vloer, fantastisch! Je kunt eenvoudig per email akkoord geven op je offerte. Wij nemen dan direct contact met je op. 😃
Wij bieden meerdere betaalmogelijkheden aan. Op de website kun je gemakkelijk betalen met iDEAL en Bancontant. Ook bieden wij de mogelijkheid om het zelf over te maken middels bankoverschrijving.
Nee, dat is jammer genoeg niet mogelijk. Wij vragen je altijd om een aanbetaling van minimaal 20%. Zo weten wij ook zeker dat je echt geïnteresseerd bent. Eventueel het resterende bedrag contact aan de deur betalen kan in overleg. Dit is afhankelijk van de aflevermethode.
Het is helaas niet mogelijk om in termijnen te betalen. Je kunt wel alvast een bestelling plaatsen voor in de toekomst. Dan vragen wij je alleen om een aanbetaling. Het resterende bedrag kan dan voldaan worden vlak voor het afleveren.
Wij leveren de bestelling tot aan de eerste deur begane grond, mits deze te bereiken is met een palletwagen. 😃
Helaas kunnen wij geen tijdsindicatie geven, omdat we afhankelijk zijn van meerdere factoren. We spreken daarom enkel een dag met je af. Je word een halfuur voor het aflevermoment gebeld door de bezorger.
Alle bestellingen boven de €500,- bezorgen wij gratis aan huis*. Is je bestelling onder de €500,-? Dan zijn de bezorgkosten €80,-.
Ja zeker! Onze transportpartners rijden dagelijks een route door heel Nederland. Zo maken wij een heleboel mensen blij met een nieuwe vloer! 😃
Ook in België bezorgen wij graag! Onze transportpartners rijden er wekelijks. De bezorgkosten naar België spreken we af in overleg met jou. Natuurlijk is dit ook afhankelijk van je bestelling.
Dat is een goede vraag! Natuurlijk moet het allereerst gaan om ongeopende en onbeschadigde verpakkingen. Afhankelijk van het type product kan het dan wel of niet retour. Bepaalde vloeren bestellen wij namelijk speciaal op aanvraag. Deze kunnen niet retour.
Ook hebben vloeren allemaal een batchnummer (productienummer). Vloeren met een oudere batchnummer kunnen niet opnieuw gecombineerd worden met een recente batchnummer. Er kan namelijk altijd minimaal productieverschil in batchnummers zitten. Artikelen die retour mogen vermelden wij vooraf altijd op je factuur en op de website.
De retourtermijn is binnen 14 dagen na aflevering. Wel moet het artikel binnen de retourvoorwaarden vallen.
Yes dat is mogelijk! We begrijpen dat vloeren vrij zwaar zijn en niet zo makkelijk op de post kunnen als pakketjes. Hiervoor kunnen wij speciale transport regelen. De kosten hiervoor zijn €250,-. Deze dienstverlening bieden we aan uit service, het risico op schade tijdens transport is voor de klant.
Wij dragen zorg voor de heenzending, en de klant draagt zorg voor de terugzending,
Een voorwaarde hiervoor is wel dat de bestelling klaar staat op een gesealde en goed verpakte pallet op een benedenverdieping. Onze transportpartners zullen geen pakken met de hand sjouwen.
Natuurlijk is het ook mogelijk om zelf de bestelling retour te brengen. Dit kan uitsluitend op afspraak.
Doorgaans kunnen wij je nieuwe vloer binnen 2 tot 4 weken leggen. Wel is het verstandig om dit nog even bij ons te checken. In sommige periodes hebben wij het namelijk extra druk, en kan het dus wat langer duren. 😃
Jaaa! Dagelijks hebben wij meer dan 15 leggers die heel Nederland in rijden om klanten blij te mogen maken met een nieuwe vloer! 😃
Per mail heeft onze voorkeur. Wil je het liever telefonisch bespreken? Dat kan dat natuurlijk ook! Wel zullen we je vragen om het nog even per mail te bevestigen. 😃
Jazeker. Op al onze diensten krijg je een volledige leggarantie van 2 jaar!
Heb je problemen met je vloer? Dan merk je dit vaak binnen een paar maanden, en anders zeker binnen een jaar. Wij geven je daarom 2 jaar garantie. Dat is dus mooi meegenomen, een bonus jaar extra. Problemen? Bel ons! Wij lossen het voor je op. 😃
De geschatte levertijden van de vloeren worden getoond op de product pagina. Die zijn niet altijd 100% zeker, maar geven wel een goede indicatie. 😃
Helaas kunnen wij je geen exacte tijdsindicatie geven omdat we afhankelijk zijn van meerdere factoren. Onze transportpartners en stoffeerders bellen je een halfuur voor het aflevermoment en/of aanvang, op het telefoonnummer dat bij ons bekend is. 😃
Zelf vrezen wij geen vloerverwarming. We werken wel samen met een partner. Op aanvraag kunnen we een offerte voor je opvragen. Het dichtsmeren van de verwarmingsbuizen doen wij wel graag zelf. Dit is namelijk essentieel om jou garantie te kunnen geven op de kwaliteit van het werk. 😃
Jaa.. tegenwoordig zijn er een heleboel verschillende soorten vloerverwarming, en hoor je overal weer wat anders als het gaat om wat wel en niet geschikt is. Laminaat, klik PVC en lijm PVC vloeren zijn geschikt voor gefreesde vloerverwarming met water dragende buizen. Wij adviseren deze producten niet op andere soorten vloerverwarming (bijvoorbeeld elektrische vloerverwarming etc).
Waarom? Bij elektrische vloerverwarming stijgt de tempratuur van de vloerverwarming zeer snel omhoog. Daarnaast zit er weinig tot geen weerstand tussen de vloerverwarming en je nieuwe vloer. Het is niet gezond voor je nieuwe vloer om direct in aanraking te komen met grote tempratuurverschillen. Bij een gefreesde vloerverwarming met water dragende buizen neemt de tempratuur geleidelijk toe in plaats van in één keer. Daarom geven we alleen daar garantie op.
Een opstookprotocol is kort gezegd een protocol waarmee je stapsgewijs de tempratuur van je gefreesde vloerverwarmingsbuizen in stappen omhoog opbouwt en daarna weer in stappen omlaag afbouwt. Het doel hiervan is de kans op eventuele scheurvorming op een later moment in je dekvloer te minimaliseren. Ons advies is om altijd een opstookprotocol voor de vloerverwarming op te volgen, voordat er begonnen word met vloerwerkzaamheden. Zonder het uitvoeren van een opstookprotocol geven wij op geen enkele wijze garantie op onze producten en/of diensten.
Snij- of zaagverlies is extra materiaal dat je nodig hebt om een vloer te kunnen leggen.
Voorbeeld: Stel je hebt een ruimte van 50 m² waar je een vloer op wilt leggen. Dan heb je in de praktijk iets meer materiaal nodig dan die 50 m², omdat je tijdens het leggen ook planken gaat versnijden/verzagen.
Ons advies is om bij houtstructuur of tegelstructuur vloeren 10% snij- of zaagverlies te hanteren. Bij visgraat en Hongaarse punt patronen adviseren wij 15% snij- of zaagverlies. Dit zijn globale adviezen. In de praktijk verschilt het per woning hoeveel je daadwerkelijk nodig zult hebben.
Goede vraag! Dat gaan we je zo simpel mogelijk proberen uit te leggen.
Laminaat bestaat uit een heleboel afvalhout en is onder hoge druk samengeperst tot een houten plaat. En PVC (bestaande uit 2 soorten: klik- en lijm PVC vloeren) bestaat uit een heleboel lagen gemaakt van kunststof. Het voordeel van PVC (kunststof) is dat het vochtbestendig is. Laminaat (hout) kan niet goed tegen vocht. Het voordeel van laminaat is dat het goed tegen krassen kan omdat het een harde vloersoort is. PVC kan minder goed tegen krassen omdat het materiaal een stuk flexibeler is.
Daarnaast voelt een PVC vloer warmer aan omdat het de tempratuur van de ruimte goed opneemt en is een PVC vloer ook minder gehorig.
Neem voor uitgebreid product advies gerust contact met ons op: 06 365 101 16.
Eigenlijk zitten er geen groot verschillen tussen klik en lijm PVC. Het zijn kleine details die soms het verschil maken in keuze. Een klik PVC vloer kun je bijvoorbeeld simpel zelf leggen, mede doordat er klikverbindingen zitten aan de panelen. In sommige gevallen moet er dan nog een ondervloer onder. Bij een lijm PVC vloer dient de vloer verlijmd te worden op de dekvloer. Hiervoor is het belangrijk dat de vloer eerst geëgaliseerd moet worden. Een lijm PVC vloer is namelijk veel dunner dan een klik variant. En daarom zul je elke korrel die niet egaal is voelen als je op de vloer loopt.
Verder zit er geen verschil in kwaliteit of levensduur. Het is enkel de montagewijze die in bepaalde situaties het verschil maken.